Handleiding Schoonmoeder

Plaats reactie
Ben2
Berichten in topic: 1

Handleiding Schoonmoeder

Bericht door Ben2 » 22 jun 2012, 11:39

Moeders gestrest door schoonmoeder

AMSTERDAM - Schoonmoeders kunnen een regelrechte ramp zijn: je hebt ze niet voor het kiezen, maar krijgt ze gratis en voor niets bij de liefde van je leven. En dat levert stress op. Veel stress. Lees hieronder de Top vijf tips omgaan met schoonmoeders!

Uit onderzoek van Netmums.com onder 2000 vrouwen blijkt namelijk dat een kwart van de moeders de omgang met bemoeizuchtige schoonmoeders een van de meest stressvolle taken van het ouderschap vindt. Schoonmoeders die het beter weten als het aankomt op opvoeden, blijft een enorme irritatie. Een derde vindt vreest een onaangekondigd bezoekje van De Schoonmama, omdat ze bang is ondermijnd te worden in het bijzijn van haar kinderen.

Draak van een schoonmoeder

Geen wonder een kwart van de vrouwen hun band met de moeder van haar partner omschrijft als 'vreselijk' of 'slecht'. Veel gehoorde termen zijn 'bitchy', 'onbeschoft', 'bemoeizuchtig' en 'oordelend'. Het bemoeizuchtige gedrag van zijn moeder heeft overduidelijk impact op jouw relatie met je partner: een derde geeft de schoonmoeder de schuld van haar relatieproblemen. Bij een op de twintig stellen heeft zij zelfs zo'n grote invloed gehad dat een breuk het gevolg was.

Hoe voorkom je dit? Hieronder een overzichtje met Top vijf tips omgaan met schoonmoeders zodat bovenstaand jou in ieder geval niet overkomt!

Top vijf tips omgaan met schoonmoeders

De slimste oplossing is door er gewoon om te lachen. Ga vooral niet in op haar pogingen jullie vredige gezinsleventje overhoop te halen. Waarschijnlijk heeft ze niet eens slechte bedoelingen, maar wil ze alleen het beste voor jullie.
Of pak het volwassener aan: praat met je schoonmoeder. Nodig haar uit voor de koffie en probeer op rustige toon uit te leggen dat het je toch wel erg dwarszit dat jullie relatie zo moeizaam verloopt en dat je hoopt dat jullie daar samen verbetering in aan kunnen brengen.
Durf je je schoonmoeder niet eens te vragen om de chocoladehagelslag door te geven aan tafel, dan durf je nummer 3 ook niet in de praktijk te brengen. Praat dan met je partner en vraag of hij eens met zijn moeder in gesprek kan gaan. Desnoods combineer je tips 2 en 3: ga met z'n drieën in gesprek en laat blijken dat jouw partner achter jou staat. Hij heeft voor jou gekozen en hoeft niet meer bemoederd te worden.
Werken bovenstaande tips niet? Ga dan voor de rigoureuze aanpak en schaf een schoonmoeder survival kit aan: iPod op schoot, oordopjes met harde muziek in en een goed boek naast je.
Werkt het nog niet?! Barricadeer dan de deur, zorg van nummerherkenning op je telefoon en duik een tijdje onder.

Succes!

Truus uit Breda
Berichten in topic: 2

Re: Handleiding Schoonmoeder

Bericht door Truus uit Breda » 22 jun 2012, 15:00

Ha-ha-ha.....ik ben toch blij dat ik met mijn schoonmoeder een goeie band heb gehad, deze tips had ik gelukkig niet nodig.
Afbeelding

"Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is"

Ineke
Berichten in topic: 1

Bericht door Ineke » 22 jun 2012, 19:27

Ben een schoonmoeder,maar denk maar zo,
mijn kinderen heb ik leren praten,ze leren mij nu te zwijgen.

HOREN- ZIEN en ZWIJGEN.

Truus uit Breda
Berichten in topic: 2

Bericht door Truus uit Breda » 22 jun 2012, 22:46

[quote="Mariet"]Die gestreste moeders worden zelf eens ook schoonmoeders.

Zo is het maar net Mariet......dit heb je goed gezegd meid :eusa_dance:
Afbeelding

"Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is"

Plaats reactie

Terug naar “Tips”