Barko, mijn eigenwijze heidewachtel

Afbeelding

Moderator: ANJA

Lies50
Berichten in topic: 32

Re: Barko, mijn eigenwijze heidewachtel

Bericht door Lies50 » 19 feb 2018, 21:44

Dank je wel Cor
Vrienden zijn mensen, die vragen: "Hoe gaat het?" en dan wachten op het antwoord.

Lies50

Bericht door Lies50 » 02 mar 2018, 12:38

Hallo (honden-)vrienden. Hier weer een berichtje van mij. Gisteren was ik precies 13 maanden jong.
De afgelopen maand is heel rustig verlopen volgens het baasje. Natuurlijk niet helemaal vlekkeloos, maar het baasje zegt dat ik nog zo jong ben dat ik af en toe best de fout in mag gaan. Een paar weken terug heb ik ( echt uit verveling) weer eens aan de muur in de gang zitten knagen. Het baasje zuchtte alleen maar en zei” wat ben ik blij dat ik die muur nog niet had vernieuwd.” Kijk en dat snap ik dan niet he, eerst zuchten, maar ook blij zijn🤔🤔omdat ik dat had gedaan??
Trouwens ik luister buiten nu beter als de baas roept. Weet waarom? Omdat ik dan een stukje kaas krijg en daarna weer mag gaan spelen. Ze roept me steeds, maar ik heb nog niet kunnen ontdekken wanneer ik kom voor mijn kaas en dan niet meer verder mag spelen, maar aan de riem moet. Maar als ik aan de riem moet krijg ik wel een pensstaafje, dus dat is ook niet slecht he. Dan gaan we meestal weer richting huis.

De laatste dagen zijn we niet achter de dijk geweest en mocht ik dus niet los lopen. Het baasje vindt het nl. Niet goed dat ik nog steeds in de Oude Maas spring. Zij vindt dat veel te koud en zegt dan “je wordt nog eens ziek hoor”. Ik weet dus niet wat het woord ziek betekent, wie weet kom ik daar nog wel eens achter.

Gisteren heeft het baasje een afspraak gemaakt bij het Hondenhotel. Jullie weten toch nog wel hoe leuk ik het daar vond? Ik mocht vorig jaar niet meer komen omdat ik de vrouwelijke hondjes daar lastig viel. Ik moest eerst een ‘ je weet wel ‘ hond worden om daar weer te mogen logeren. Het voordeel is dat je dan niet in een bench hoeft, maar gewoon met alle honden samen bent, dus in een roedel.
Ik mag daar op 20 april weer een dag en daarna ook de nacht heen. Ik verheug me er nu al op.

Ik heb nog wat foto ‘ s van mij die ik hier bij doe. (Tenminste als het baasje ze kan vinden)

Jullie zijn zo weer een beetje op de hoogte en daarom een poot van Barko en over over een maand

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lies50 op 02 mar 2018, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrienden zijn mensen, die vragen: "Hoe gaat het?" en dan wachten op het antwoord.

Ben2
Berichten in topic: 4

Bericht door Ben2 » 02 mar 2018, 12:57

Lijkt mij ook verstandig om met dit weer eventjes niet in het water te springen.

groetjes ben

ellywoman
Berichten in topic: 7

Bericht door ellywoman » 02 mar 2018, 16:47

Een hoop honden kun je van alles leren met belonings snoepjes.
Niet in het water lijkt me nu inderdaad heel verstandig.

Remie
Berichten in topic: 8
Contacteer:

Bericht door Remie » 02 mar 2018, 16:48

Lies50 schreef:
02 mar 2018, 12:38
Hallo (honden-)vrienden.
Afbeelding
Mvgr.
Afbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Truus uit Breda
Berichten in topic: 12

Bericht door Truus uit Breda » 02 mar 2018, 20:26

Goh.. die Barko weet het wel mooi te vertellen hoor. 20 April lekker uit logeren en dan heeft jouw vrouwtje ook even rust :grin: En nu even niet het water in hoor..... icon_thumright
Afbeelding

"Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is"

Lies50

Bericht door Lies50 » 02 mar 2018, 20:37

He Remie, had ik boven mijn verhaal moeten plakken, weer leuk gedaan

Truus uit Breda

Bericht door Truus uit Breda » 02 mar 2018, 20:43

Leuk gedaan Piet icon_thumright
Afbeelding

Lies50

Bericht door Lies50 » 03 apr 2018, 00:54

Hoi vrienden, hier ben ik weer, intussen alweer 14 maanden, wat gaat dat snel he? Het baasje en ik hebben samen al heel wat meegemaakt, leuke, maar ook vervelende dingen. Tenminste dat laatste vindt het baasje hoor. Ik vind het zelf allemaal geweldig meevallen. Maar vorige week ben ik toch een beetje te ver gegaan door het baasje te lang uit te dagen en dat bijna 2 uur. Zelf vond ik het een heel leuk spelletje, van pak me dan als je kan.
Nou dat vond het baasje dus niet.
Je hoorde aan haar stem dat ze op een gegeven ogenblik erg boos was en dacht ik nou dan blijf ik maar wat langer uit haar buurt. Tja dus eigenlijk lag het aan het baasje zelf dat het spelletje zolang duurde.

Voor de rest is deze maand heel rustig voorbij gegaan. We zijn nu samen aan het oefenen dat ik aan de voet moet zitten en daarna volgen. Dat gaat de ene keer makkelijker dan de andere keer. Ligt er ook aan of er veel vriendjes van mij buiten zijn. Maar we allebei ons best.

Intussen zijn we ook weer naar dat kleine huis geweest waar we alleen als het warmer wordt naar toe gaan. Daar heb ik de tuin weer verkend en ook het terrein er om heen. Er zitten nog steeds zoveel konijntjes, niet te geloven zo brutaal als die zijn, lopen gewoon voor je uit dan dan moet ik als “echte jachthond” van het baasje me rustig houden😢.
Zeg nou zelf dat is toch niet eerlijk. Maar het baasje zegt “ ik heb geen zin in een bloedbad, dus je mag er niet heen, afgelopen uit!”
Tja en dan is zij echt de baas en mag het niet. Gehoorzaam ben ik eigenlijk he. Ja dat heb ik ook geleerd, als ik heel vervelend ben geweest moet ik me gewoon even gedeist houden

Zelf luistert het baasje helemaal niet naar mij. Ik heb nu al bijna een uur terug aangegeven dat ik wil gaan slapen en wat denk je, nee hoor ze zegt gewoon ga maar naar je slaapplaats, maar ik ga nog niet. Dat is toch niet echt eerlijk, ze verwacht van mij ook dat ik doe wat zij zegt, maar zelf!!!! Nee hoor, gewoon blijven zitten.
Maar goed misschien leert het baasje dat nog wel. Ik blijf er in elk geval aan werken.

Nou jullie weten de laatste feitjes weer, ik ga nu echt mijn slaapplaats opzoeken en het baasje bekijkt het dan maar. Hier onder nog een foto die het baasje van mij nam toen ik heerlijk lag te slapen in mijn geliefkoosde houding, niet erg charmant, maar het ligt heerlijk.

Welterusten allemaal, jullie horen wel weer van mij

Afbeelding

Remie
Berichten in topic: 8
Contacteer:

Bericht door Remie » 03 apr 2018, 06:56

Leuk Lies! Afbeelding
Mvgr.
Afbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Lies50

Bericht door Lies50 » 03 apr 2018, 11:41

Dank je Remie

f e r
Beheerster

Bericht door f e r » 03 apr 2018, 18:48

Wat schrijf jij leuk zeg, ik ben weer helemaal op de hoogte icon_thumright
Alles sal regkom

Lies50

Bericht door Lies50 » 03 apr 2018, 19:05

Ik schrijf dit eigenlijk ook voor mijn eigen plezier en ik leer er ook van om het door de ogen van Barko te zien/ vertellen. Als het dan ook voor anderen leuk is om te lezen is het helemaal oke😁

Truus uit Breda

Bericht door Truus uit Breda » 03 apr 2018, 21:21

Barko.....ik vond het weer leuk om te lezen hoe het jou en jouw vrouwtje vergaat icon_thumright het was weer een leuk verhaal hoor.

Goh Lies....ik zit net te denken....jij zou een leuk dierenboek kunnen schrijven met Barko in de hoofdrol en al die leuke foto's erbij, dit meen ik echt hoor want je schrijft echt leuk icon_thumright
Afbeelding

Lies50

Bericht door Lies50 » 04 apr 2018, 13:22

Ja als ik eenmaal over Barko begin na te denken komt er van alles naar boven en schrijf ik dat op. En dat voor iemand die vroeger op school geen opstel van 10 regels bij elkaar kon bedenken, lukt dat met dat gekke hondje heel goed, gewoon omdat hij zoveel rare dingen uithaalt.
Maar zodra ik zelf iets zou moeten bedenken loopt het vast, dus een boekje schrijven, nee Truus zit er niet in. Maar zoals al eerder gezegd, ik vind het wel leuk dat een ander plezier heeft in de verhaaltjes.

Plaats reactie